• 0 Položky - 0.00
    • V košíku nie sú žiadne produkty.

Obchodné podmienky

Vážime si vašu dôveru, a preto je našou hlavnou snahou a úsilím poskytovať kvalitné služby a chrániť vaše osobné údaje pred akýmkoľvek zneužitím. Všetky osobné alebo firemné údaje, ktoré nám naši zákazníci poskytnú v priebehu využívania internetového obchodu prevádzkovaného spoločnosťou VENUPRESS s. r. o., považujeme za dôverné a chránime ich podľa príslušných predpisov. Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že údaje neposkytne tretím osobám, s výnimkou doručovacích spoločností v prípade plnenia kúpnej zmluvy. Ak ste v našom internetovom e-shope: venupress.sk nezrealizovali žiadnu objednávku, môžete požiadať o vymazanie vašich osobných údajov z databázy zákazníkov spoločnosti VENUPRESS s. r. o., a to písomnou žiadosťou zaslanou na adresu prevádzkovateľa. V tejto žiadosti, prosím, uveďte vaše prihlasovacie meno a heslo.

Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

Úvodné ustanovenia

Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy a vymedzujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a zákazníkom v rámci prevádzkovania internetového obchodu www.venupress.sk. Spoločnosť VENUPRESS s.r.o., IČO: 52872220, DIČ: 2121189400, so sídlom Budatínska 3230/16, 851 04 Bratislava zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Bratislava, oddiel: Sro, vložka č. 143215/B je predávajúcim v týchto prípadoch: Zákazníkom je návštevník internetových stránok na adrese www.venupress.sk, ktorý prostredníctvom systému odoslal riadnu objednávku.

  • Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá nakupuje tovar alebo služby a pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  • Predávajúcim sa rozumie fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet.
  • Dodávateľom sa rozumie fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodala predávajúcemu tovar a ktorej činnosť neovplyvňuje vlastnosť tovaru.
  • Obchodom sa rozumie internetový obchod, prevádzkovaný predávajúcim a reprezentovaný súborom internetových stránok a aplikácií elektronického obchodu na určitej internetovej doméne.

1. Ako nakupovať

Internetový obchod venupress.sk je predovšetkým miestom pre vás, našich zákazníkov, kde si môžete pozrieť ponuku tovaru, zistiť aktuálnu dostupnosť jednotlivých položiek, nakúpiť vybraný tovar a dozvedieť sa rôzne zaujímavosti zo sveta kníh. Objednávanie tovaru sa deje výlučne elektronicky priamo v prostredí internetového kníhkupectva jednoduchým spôsobom.

Po vyplnení všetkých potrebných údajov v objednávkovom formulári považujeme vašu potvrdenú objednávku za platný a záväzný návrh kúpnej zmluvy. Z našej strany je kúpna zmluva potvrdená zaslaním Potvrdenia o prijatí objednávky, ktoré vám zašleme e-mailom. Za potvrdenie kúpnej zmluvy tiež považujeme dodanie tovaru vám a jeho prevzatie.

Občas sa stane, že sa k nám dostanú „podozrivé“ objednávky. To sú také, pri ktorých máme podozrenie, že neboli vytvorené s cieľom nákupu kníh, ale len, povedzme, zo žartu. Preto si vyhradzujeme právo požiadať zákazníka o autorizáciu objednávky vhodným spôsobom, spravidla telefonicky alebo e-mailom. V prípade, že zákazník odmietne objednávku autorizovať, považujeme ju za neplatnú.

Ako vo všetkých bežných obchodoch, tak aj v našom internetovom kníhkupectve venupress.sk považujeme za nákup vloženie tovaru do košíka a odoslanie objednávky. Nie len vloženie tovaru do košíka.

Ihneď po odoslaní objednávky ju náš systém spracuje a obratom vám zašleme potvrdenie o prijatí objednávky na vašu e-mailovú adresu, ktorú ste zadali pri registrácii, resp. pri vypĺňaní objednávkového formulára. Na tú istú e-mailovú adresu vám tiež zašleme informácie o odoslaní objednaného tovaru.

2. Ceny

V našom internetovom kníhkupectve máte možnosť nakupovať tovar podľa aktuálne platných cien, ktoré sú uvedené pri každom produkte a rovnako tiež v košíku po vložení tovaru.

Zvýhodnená cena titulu platí LEN počas trvania aktuálnej akcie. V prípade, že odošlete svoju objednávku po ukončení akcie, započíta sa vám aktuálne platná cena tovaru. Registráciou a prihlásením má každý zákazník výhodnejšie ceny kníh a to bez ďalších podmienok.

3. Vzhľad tovaru

Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom, ako ich bude kupujúci vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé od kvality zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého zobrazovacieho zariadenia.

4. Storno objednávky, odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie tovaru

Máte právo stornovať objednávku do doby expedície tovaru, a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť Vaše meno, e-mail, číslo objednávky a popis objednaného tovaru. Takto stornovanú objednávku považujeme za zrušenú. V prípade zrušenia objednávky neúčtujeme žiadne penále ani iné poplatky súvisiace so stornom objednávky. Na vami určený bankový účet, pokiaľ sa nedohodneme inak, vrátime zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa zrušenia objednávky.

5. Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy

5.1. Právo na odstúpenie od zmluvy

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme posledný diel alebo kus.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na tieto kontakty: VENUPRESS s. r. o., Budatínska 3230/16, 851 04 Bratislava, telefón: +421 949 281 094, reklamacie@venupress.sk. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý ste dostali spolu s tovarom. Ako číslo zmluvy uveďte, prosím, číslo dodacieho listu.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

5.2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

5.3. Spôsob vrátenia tovaru pri odstúpení od zmluvy

Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste osobne na našu adresu: VENUPRESS s. r. o., Budatínska 3230/16, 851 04 Bratislava, a to najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.

Zodpovedáte iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

Prosím, berte na vedomie, že podľa §7, ods.6, písmeno i.) zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho  nie je možné odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento tovar rozbalil.

Tovar, prosíme,  podľa možnosti zasielajte späť:

  • v pôvodnom nepoškodenom obale
  • nepoužívaný
  • nepoškodený
  • kompletný
  • spolu s dokladom o kúpe

5.4. Storno objednávky zo strany internetového kníhkupectva.

Snažíme sa zo všetkých síl poskytnúť vám čo najširší výber produktov, najlepšie ceny a služby. Niektoré veci však nedokážeme ovplyvniť, a preto sa môže stať, že tovar, ktorý ste si objednali, už nemáme. Preto si ponechávame právo stornovať objednávku, ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nie sme schopní vám tovar dodať. O týchto skutočnostiach vás budeme informovať. V prípade záujmu z vašej strany sa budeme snažiť ponúknuť vám náhradné plnenie.  Rovnaké právo si vyhradzujeme aj v prípade, ak údaje uvedené v objednávke nezodpovedajú skutočnosti.

O stornovaní objednávky Vás budeme informovať telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti Vám finančné prostriedky vrátime bez zbytočného odkladu na Vami určený bankový účet, prípadne môžete využiť inú ponuku nášho internetového kníhkupectva.

6. Dodacie a platobné podmienky

Objednaný tovar sa Vám snažíme dodať v čo najkratšom čase, čo je spravidla do 7 pracovných dní od prijatia Vašej objednávky pri tovare bežne dostupnom v našom sklade. Doba dodania sa mení aj v závislosti od ďalších položiek v objednávke, ak majú inú dostupnosť. Externe dodávané tituly majú zvyčajne dobu dodania v rámci 8 až 10 pracovných dní. Doba dodania je uvádzaná pri každom jednom titule. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy. Dôležité je prihliadať na dátum vydania knihy. V prípade predobjednávok titulov, ktoré nie sú skladom, pre ich naplánované vydanie v budúcnosti je nutné prihliadať na dodanie až po reálnej výrobe a spustení predaja titulu.

Všetky ceny uvádzame vrátane DPH. Ako predávajúci garantujeme ceny uvedené v ponuke a to k okamihu odoslania objednávky zákazníkom. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.

Tovar doručujeme prostredníctvom kuriéra, Zásielkovne a Slovenskej pošty. Vo všetkých prípadoch pripočítavame expedičný poplatok podľa nasledujúcej tabuľky:

Poplatok za dobierku je navyše 1 €

Spôsob objednania Výška nákupu Expedičný poplatok
Objednávka kníh skladom, platba vopred cez službu Zásielkovňa.SK * do 49 € 2,5 €
Objednávka kníh skladom, platba vopred cez službu Zásielkovňa.CZ * do 49 € 3,3 €
Online objednávka s platbou vopred POŠTA SK do 49 € 3,5 €
Online objednávka s platbou vopred kuriér SK do 49 € 5 €
Akákoľvek online objednávka od 49 € 0 €

* Spôsob zaslania Zásielkovňa je možné použiť len v prípade objednávok kníh, ktoré sú skladom, alebo kníh, ktorých dátum naskladnenia alebo vydania nie je vzdialenejší ako 3 dni odo dňa objednávky. Vzhľadom na možnú nedostupnosť výdajných miest Zásielkovne v čase neskorších objednávok nie je možné zaručiť úspešné doručenie na konkrétnom mieste.

Prevzatie tovaru potvrdzujete svojím podpisom na sprievodnom doklade Slovenskej pošty. Miestom dodania tovaru je poštová adresa uvedená pri objednaní v objednávkovom formulári. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru nakupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona, nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

6.1. Objednaný tovar expedujeme LEN v rámci Slovenskej republiky.

Ku každej zásielke je priložený dodací list. Daňový doklad (faktúru) zasielame automaticky elektronicky na e-mail.

Na úhradu kúpnej ceny si môžete zvoliť jeden z nasledujúcich spôsobov platby:

  • dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru od kuriéra, resp. na prevádzke Slovenskej pošty a vo výdajných miestach
  • prevodom na bankový účet predávajúceho
  • platobnou kartou prostredníctvom internetu

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu „www.venupress.sk“ sú platné v znení uvedenom na adrese www.venupress.sk v deň a hodinu odoslania objednávky kupujúcim. Zákazník bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Vyhradzujeme si právo odmietnuť objednávku zákazníkovi, ktorý v minulosti neodobral či riadne nezaplatil záväzne objednaný tovar.

Doručovanie zásielok

Na doručovanie zásielok používame v súčasnosti 3 spôsoby doručenia. Zásielky prostredníctvom Slovenskej pošty doručujeme priamo k zákazníkovi domov, zároveň však ponúkame možnosť objednania zásielky na poštu. V prípade objednávky prostredníctvom kuriéra je možné zásielku doručiť priamo domov. Tretím spôsobom doručenia Vašej objednávky je služba Zásielkovňa.

Kuriérom doručujeme len tie objednávky, pri ktorých uvediete mobilné telefónne číslo.
Expedičný poplatok pri doručovaní prostredníctvom kuriéra je rovnaký ako pri zásielkach doručovaných prostredníctvom Slovenskej pošty (podľa našich platných poštových sadzieb). Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia existencie chyby tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe chyby tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s chybou alebo potvrdiť doručenie tovaru s chybou a následne uplatniť reklamáciu chýb tovaru u predávajúceho alebo určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s chybou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci.

Výhody doručovania prostredníctvom kuriéra:

  • rýchlosť doručenia: kuriér doručí vašu zásielku v pracovných dňoch do 24 hodín od podania zásielky na prepravu, Slovenská pošta doručuje zásielky do 3 pracovných dní odo dňa podania zásielky na prepravu;
  • telefonické avízo, resp. avízo cez sms – kuriér vás bude vopred kontaktovať a informovať o zásielke a výške dobierkovej sumy. Balík vám doručí v dohodnutom čase a na dohodnuté miesto podľa vášho želania (do práce, k priateľke a podobne…). Zásielka bude doručená priamo do vašich rúk, keď od vás doručovateľ zinkasuje peniaze a vystaví potvrdenie o uhradení dobierky. Ušetríte vám čas strávený na pošte. V prípade, že vás kuriér nezastihne (či už na telefóne alebo doma) kuriér zanechá vo vašej schránke odkaz, na základe ktorého si s ním môžete dohodnúť nový termín doručenia.

7. Reklamácie a záruka

Prípadné reklamácie chybného tovaru sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka o zodpovednosti predávajúceho za chyby predanej veci (§619-627), záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom.

V prípade, že nedopatrením dostanete poškodený výtlačok alebo iné ako objednané knihy, pošlite ich čo najrýchlejšie s kópiou dodacieho listu poštou (nie na dobierku) na adresu VENUPRESS s. r. o., Budatínska 3230/16, 851 04 Bratislava. Uveďte, prosím, objednávacie číslo požadovaného titulu. Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme.

Reklamovať môžete aj e-mailom na adrese: reklamacie@venupress.sk alebo telefonicky na tel. čísle +421 949 281 094. Zároveň priložte list, v ktorom zdôvodnite reklamáciu tovaru a navrhnite, ako máme s reklamáciou naložiť. Správnu knihu vám doručíme v krátkom čase. Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u predávajúceho zodpovednosť za chyby tovaru zakúpeného u predávajúceho, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci. Záruka sa nevzťahuje na chyby, na ktoré bol kupujúci predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy predávajúcim upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

Reklamáciu vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí máte ako spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť, resp. máte právo na výmenu výrobku za nový výrobok. O výsledku reklamácie Vás budeme informovať bezprostredne po ukončení reklamačného konania e-mailom alebo telefonicky a spolu s tovarom Vám doručíme aj kópiu reklamačného protokolu.

  • Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  • Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zruší sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.

Pokiaľ ide o odstrániteľnú chybu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho nasledujúcim spôsobom:

a) predávajúci zabezpečí odstránenie chyby, alebo

b) predávajúci chybný tovar vymení.

Pokiaľ ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez chyby, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho nasledujúcim spôsobom:

a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo

b) vrátením kúpnej ceny za tovar.

Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.

Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

8.1. Prípady vylúčené z možnosti odstúpenia od zmluvy

V súlade s ust. § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je jej predmetom:

  • predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale a predaj periodickej tlače,
  • predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovo-obrazových záznamov alebo počítačového softvéru v prípade, ak sú predávané v ochrannom obale a tento obal zákazník rozbalil.
  • poskytovanie elektronického obsahu iným spôsobom než na fyzickom nosiči (stiahnutie elektronického obsahu), ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka – pri jeho stiahnutí je zákazník vyzvaný k prejaveniu súhlasu s obchodnými podmienkami, ako aj poučením o strate práva odstúpenia od zmluvy,
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, napr. tovar textilného charakteru.

8. Alternatívne riešenie sporov

Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim VENUPRESS s. r. o. je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, P.O.Box č.29, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu na riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.